
Travel retail
Travel retail
Ett digitalt verktyg för Stena Lines Bordershop Onboard som hjälper kunderna att planera sina inköp. Och frakt.
Bakgrund
Bordershops är utmärkta inköpsställen för den som vill fynda eller handla mycket till en fest till exempel. Och smidigast av alla Bordershops är Stena Lines nya Bordershop Onboard eftersom deras butiker inte ligger i något annat lands hamn, utan är ombord på själva fartygen. Men konsumenterna behövde veta att det nya butikskonceptet fanns.
Lösning
Vi tog fram “Packningskollen” – ett digitalt verktyg där kunden skrev in sitt registreringsnummer, antal passagerare i bilen och därefter valde vilka av veckans kampanjvaror som var intressanta för att få besked om hur mycket av varorna som fick plats i bilen – självklart baserat på vad som var lagligt att ta in. Hela kampanjen fokuserade på kundens packnings- och lastningsmöjligheter och istället för att bara prata produktnamn och pris, kommunicerade vi allt i vikt och måttenheter.