
Kampanj
Kampanj
Lansering av O.P. Anderson som en cocktailsprit. Eller som en akvavit att dricka som man alltid gjort.
Bakgrund
O.P. Anderson är ett av Sveriges mest traditionsanknutna varumärken, och har funnits i och kring våra högtider i snart 130 år. Men då snapskonsumtionen av akvavit minskar är det viktigt även för O.P. Anderson att hitta nya kontexter för sina produkter. Det snabbt växande intresset kring hantverkscocktails är en perfekt matchning för en högkvalitativ, kryddad och lagrad sprit som Akvavit.
Lösning
Så hur kommunicerar vi O.P. Anderson som en cocktailingrediens för en ny publik, utan att svika den trogna kundskaran som tycker att akvavit skall vara vad akvavit alltid ha varit? Jo, genom att ta chefsdestillatörens perspektiv: Är folk inte kloka som ska blanda vår fantastiska hantverksakvavit med läsk, juice och tonic?” Därmed berättade vi både att O.P. Anderson akvavit är en bra cocktailsprit, men att de som vill ha kvar den som sin snaps tänker helt rätt! Kampanjen fick namnet: ”127 years of hard work. In a cocktail?”